Social media uitbesteden is een goed idee, zeker als je het erg druk hebt. Het bijhouden van social media kanalen kost namelijk meer tijd dan je denkt. Bij Bloggers and Brands verzorgen wij daarom social media content voor beauty, fashion en lifestyle merken. In dit artikel delen we graag onze tips en tricks voor de beste content. Immers zijn je social media kanalen een extra verkoop en promotiekanaal, die moet je goed wegzetten!
Start met een strategie
Veel merken die social media kanalen zelf bijhouden, vergeten om een (marketing) strategie op te zetten. Simpelweg wat plaatjes posten op Instagram of Facebook levert vrij weinig op. Voor onze merken zetten wij daarom een strategie op met passende doelen. Dat is een voordeel van social media uitbesteden. Voor ons fashion merk Bootiez werken wij bijvoorbeeld aan naamsbekendheid, het opbouwen van een community en traffic naar de webshop.
Samen met ons team en het merk creëren wij passende en op maat gemaakte content. Van passende quote cards tot leuke video’s en gifjes. Alles wat wij maken past bij het merk, hun boodschap en de community. Daarbij spelen wij ook in op relevante gebeurtenissen zoals feestdagen of leuke events. Zo creëren wij een samenhangend verhaal waardoor wij de volgers, ofwel potentiële klanten aan het merk Bootiez binden.
Regelmatig posten
Wij zien het vaak gebeuren dat merken enthousiast beginnen met het posten op social media. Na drie maanden worden de posts steeds minder en uiteindelijk wordt er vrijwel niets meer geplaatst, zonde! Hierdoor verlies je de aandacht van je volgers die de moeite hebben genomen om jou te volgen. Die stoppen daar mee of besteden geen aandacht meer aan de posts. Social media uitbesteden voorkomt dat dit gebeurd.
Voor onze merken posten wij minimaal twee keer per dag op de beste tijden. Zo kunnen wij elke volger in ieder geval eenmaal laten zien dat het merk actief is. Tevens pakken we ook alle reacties en privéberichten op. Zo kunnen de klanten van onze merken altijd terecht op social media met hun vragen en opmerkingen. Tevens kun je door de constante stroom van social media content kun je de volgers geboeid houden, maar ook beter werken aan traffic en naamsbekendheid.
Passende content
Het maken van content kost aardig wat tijd, zeker als je minimaal twee keer per dag iets post. Voor onze merken zijn wij dan ook elke week bezig met het creëren van nieuwe content. Dit houdt in dat wij alle foto’s, video’s, gifjes en teksten zelf maken. Onze merken zijn zo altijd voorzien van unieke content die echt aansluit op hun boodschap. Wij willen jou dan ook aanraden om hetzelfde te doen.
Voorbeeld: Stockfoto’s zijn leuk, maar zijn werkelijk overal online terug te vinden. Het zijn misschien wel mooie foto’s, maar ze zeggen niets over jouw merk. De concurrent gebruikt waarschijnlijk dezelfde foto’s, geen goed idee dus! Zorg er daarom voor dat jouw merk altijd originele content heeft zodat volgers elke dag verrast worden. Geef ze iets nieuws en unieks om voor terug te komen.
Geven en nemen
Bij Bloggers and Brands zien wij regelmatig sales posts voorbijkomen op social media kanalen van diverse merken. Wij raden onze merken altijd aan om niet enkel bezig te zijn met verkoop op social media. Immers zijn deze kanalen gemaakt voor entertainment en niet voor keiharde verkoop. Veel merken groeien daarom niet of nauwelijks op Facebook en Instagram. Social media draait om geven en nemen, niet enkel om het pushen van een product!
Volgers of potentiële klanten willen niet telkens lastiggevallen worden met verkooppraatjes, op kanalen waar zij komen voor ontspanning. Wanneer merken bij ons social media uitbesteden zorgen wij er dan ook voor dat hun posts luchtig en leuk overkomen. Uiteraard posten wij wel sales gerichte content, maar besteden meer aandacht aan wat de community leuk vindt en nodig heeft.
Heb je meer hulp nodig bij het onderhouden van social media kanalen voor jouw merk? Dan kun je ons bellen op 06 30 38 13 80 of mailen naar info@bloggersandbrands.nl. Wij kijken dan samen met jou wat de beste oplossing is voor de social media kanalen van jouw merk.