Vier tips voor het beste persevent

In dit nieuwe artikel delen wij graag vier tips voor het beste persevent. We zien namelijk dat events het steeds beter doen als het gaat om pr-waarde en publicaties genereren. Met name omdat door het persoonlijke contact tijdens een event, de pers eerder geneigd is om leuke samenwerkingen aan te gaan. Echter is een persevent meer dan een hapje en drankje nuttigen in een leuke ruimte. Lees verder of bekijk onze nieuwste video voor het beste persevent.

 


Begin op tijd met organiseren

Bloggers and Brands wordt regelmatig last minute gebeld om events te organiseren. Alhoewel wij heel snel kunnen werken, hebben we toch graag iets meer tijd. Onze eerste tip is dan ook om minimaal twee maanden van tevoren een event aan te vragen. Met name omdat locaties vaak al ver van tevoren geboekt zijn, maar ook persrelaties hebben volle agenda’s. We moeten er dus op tijd bij zijn, want anders loop je de leukste relaties mis.

Uitnodigingen sturen wij het liefst een maand van tevoren de deur uit. Locaties boeken we graag twee maanden van tevoren, maar ook leuke activiteiten zetten we graag snel vast. Denk aan een goede fotograaf, speciale hapjes en drankjes of een leuke entertainer. Ook meubilair regelen, versieringen uitkiezen en een thema verzinnen kost altijd meer tijd dan je denkt. Kortom, zorg dat je op tijd begint zodat je niet in de problemen komt.

 

Interactieve persevents

Een persevent werkt het beste als er een leuke activiteit plaatsvindt. We raden onze merken dan ook altijd aan om interactief aan de slag te gaan. Een korte presentatie is altijd een goed idee, maar een langere presentatie wordt vaak minder gewaardeerd. Persrelaties verlaten speciaal voor jouw merk hun bureau, zorg er daarom voor dat ze een leuke tijd hebben. Geef hen bijvoorbeeld de kans het product zelf te ervaren en zet een expert in om hen daarbij te helpen. Zorg er in ieder geval voor dat event onvergetelijk is door een leuke activiteit.

het beste perseventPIN IT!

 

Denk mee met de pers

Een persevent organiseer je om de pers op een leuke manier op de hoogte te stellen van nieuws omtrent jouw merk. We zien echter vaak dat merken vergeten om mee te denken met de pers. Wat heeft een persrelatie nodig om jouw product in een publicatie te verwerken? Staar je vooral niet blind op wat jij belangrijk vindt, zo voorkom je dat persrelaties met lege handen het event verlaten. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je weet wie de persrelaties zijn en waar ze over schrijven.

De sterke punten van het product die jij zo belangrijk vindt, zijn soms helemaal niet belangrijk voor de pers. Hebben ze er bijvoorbeeld wat aan om de gehele geschiedenis van het bedrijf te leren kennen? Zo nee, hou dan het verhaal daarover kort en zoom in op andere relevante aspecten. Van tevoren kun je samen met je pr-bureau uitzoeken wat belangrijk is voor de uitgenodigde persrelaties, om hen zo van passende informatie te voorzien.

 

Follow-ups

Na een leuk persevent moet je natuurlijk eerst even bijkomen. Echter kun je niet al te lang stil blijven zitten, want je moet als merk relevant blijven. Samen met je pr-bureau heb je als het goed is al een pr-plan klaarliggen. In dit plan staat precies hoe je ook na het event relevant kan blijven en de relaties met de pers sterk kunt houden. Wij noemen dat de follow-ups die we inzetten om regelmatig in contact te blijven met persrelaties. Soms maken we een gezellig praatje, weer een andere keer zorgen wij dat ze producten ontvangen voor publicaties.

Follow-ups zijn belangrijk omdat de pers het druk heeft. Wanneer je slechts contact legt wanneer je iets te vertellen hebt, kan het zijn dat je snel de gunfactor verliest. Immers moet een relatie van twee kanten komen. De pers krijgt regelmatig aanvragen van merken binnen en die kunnen ze niet allemaal verwerken. Het is daarom belangrijk om middels follow-ups in contact te blijven en uit te zoeken hoe je persrelaties kunt helpen bij het maken van content. Zorg ervoor dat je na een persevent ook denkt aan de behoefte van de pers om de relaties in balans te houden.

 

Heeft jouw merk hulp nodig met het organiseren van het beste persevent?

Laat het ons dan zeker weten via info@bloggersandbrands.nl of bel ons via 06 30 38 13 80. We hebben ook voor jouw merk een handige oplossing.

Yes, stuur mij handige business tips!

* indicates required




Comments

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    Schrijf je in voor onze maandelijkse business tips!

    * indicates required




    Start met een een adviesgesprek. Yes, boek mijn afspraak!