Tijdens onze infodag kregen wij veel vragen over persevents. Veel beauty, fashion en lifestyle merken maken er graag gebruik van. Maar hoe kun je een succesvol persevent organiseren? Soms is het lastig om te bepalen waar je moet beginnen. In dit artikel geven wij je graag enkele tips voor het organiseren van een persevent. Wil jij graag een succesvol persevent organiseren? Lees dan snel verder en vergeet niet om je merk aan te melden voor onze Showroom Party!
Een feestje met een doel
In dit artikel hebben wij al eens verteld wat een persevent kan opleveren. Wij vertellen je ook graag dat een persevent organiseren het beste werkt als je een doel hebt. Onze tip is van tevoren uitzoeken wat je met het event wilt bereiken. Persevents worden met name gehouden om publiciteit te genereren voor een product, een nieuwe collectie, een winkel of zelfs een leuke vakantiebestemming. Zoek uit wat je wilt promoten, waarom je het wilt promoten en wat de boodschap naar de pers moet zijn.
Wat gaan we doen?
Een persevent moet aantrekkelijk zijn voor de gasten die je uitnodigt. Je wilt ze immers enthousiast maken over jouw merk en producten. Wij adviseren onze klanten dan ook altijd om een interessant programma aan te bieden. Een persevent komt beter tot zijn recht als er daadwerkelijk iets te doen is. Inloop events waar gasten ieder moment mogen komen en gaan, houden minder goed de aandacht vast. Uit ervaring weten wij dat een persevent meer resultaat bereikt, wanneer je de gasten entertainment biedt. Hierdoor blijft jouw event en dus hetgeen wat jij graag wilt promoten, langer in het geheugen hangen.
Planning en strategie
Zodra je weet wat je wilt promoten en waarom, maak je de planning. Wij raden jou aan om minstens drie maanden van tevoren te beginnen. Bloggers and Brands start ook graag drie maanden van tevoren voor onze klanten. Er zit namelijk veel werk in het organiseren, het uitnodigen van gasten en het reserveren van locaties en benodigdheden. Sommige taken zoals locaties uitzoeken en gasten uitnodigen, kun je niet op het laatste moment doen.
Bloggers and Brands maakt gebruik van een planning voor het organiseren van het persevent, en een draaiboek voor tijdens het event. Zo weet ons hele team precies wat er tijdens het persevent moet gebeuren en wie wat moet doen. Onze klant hoeft nergens naar om te kijken, want alles is van tevoren geregeld. Wij raden je dan ook echt aan om hier ook gebruik van te maken, zodat je tijdens het event kunt genieten van het resultaat.
Check de agenda
Een datum uitkiezen voor een persevent is niet altijd even makkelijk. Zo is het een goed idee om rekening te houden met feestdagen, werktijden, het weer, andere events en de gasten die je wilt uitnodigen. Zo kunnen journalisten makkelijker overdag langskomen, terwijl bloggers en vloggers vaak de middag en avond prefereren. Uiteraard kun je niet iedereen blij maken, echter is het wel belangrijk om rekening te houden met de bovenstaande tips.
Verzorgt tot in de puntjes
Bloggers and Brands verzorgt persevents tot in de puntjes. Wij adviseren jou dan ook om hetzelfde te doen. Het is erg belangrijk om op alle details te letten, zelfs de allerkleinste die soms onbelangrijk lijken. Een slordig opgezet persevent is namelijk een slecht visitekaartje voor jouw merk. Uiteraard kan er iets fout gaan tijdens het event. Echter kun je dat met een goede planning en een draaiboek gemakkelijk oplossen. Zolang de gasten het niet merken en jouw merk fantastisch overkomt, gaat het helemaal goed!
Kom je er niet uit of heb je geen tijd om zelf een persevent te organiseren? Meld je merk dan aan voor onze Showroom Party service. Liever een persevent op maat? Bel dan naar Bloggers and Brands via 06 30 38 13 80 of mail naar info@bloggersandbrands.nl voor een vrijblijvend adviesgesprek. Wij helpen jou graag met het organiseren van een fantastisch persevent voor jouw merk, tot snel!