fbpx
bloggers and brands

Strategie voor een persevent

strategie voor een persevent

Heb je weleens nagedacht over de strategie voor een persevent, nee? Wij weten dat veel mensen dat nog nooit hebben gedaan. In dit artikel willen wij je daarom het een en ander uitleggen. Met als doel om beter te begrijpen hoe en waarom een persevent werkt, zodat je er vaker gebruik van kunt maken. Een persevent kan namelijk goed helpen bij het op de kaart zetten van een merk, mits je het op de juiste manier doet. Lees snel verder voor ons advies!

strategie voor een persevent

Niet zomaar een feestje

Nee, een persevent zou niet zomaar een feestje moeten zijn. Zonder doel heeft een persevent namelijk niet veel zin en is het zonde van je investering. Bedenk dus altijd wat het doel is van een persevent voordat je eraan begint. In de meeste gevallen worden persevents sowieso ingezet om relaties met de pers te versterken. Het tweede doel is nieuws op een leuke en persoonlijke manier verspreiden. Tijdens het persevent ontvangt de pers namelijk jouw nieuws, wat zij meteen of later in publicaties kunnen verspreiden.

Bedenk van tevoren goed wat je op het persevent wilt presenteren, maar ook hoe en voor wie. Een persevent is namelijk dé plek waarop je direct in contact staat met de pers. Die kans wil je goed benutten door jouw nieuws zo goed mogelijk over te brengen. Daarom moet jouw merk eerst zelf alles op een rijtje hebben voordat je het aan de pers presenteert. Zodra het wie, wat en waarom duidelijk zijn kun je beginnen met plannen.

De juiste planning

Het plannen, ofwel de strategie voor een persevent is heel erg belangrijk. De agenda’s van persrelaties lopen snel vol en dus moet je op tijd de uitnodiging versturen. Dan is het tijd om het event zelf te organiseren. Je hebt een goede intro, een kern en een slot nodig. Een persevent doet het minder goed als je geen duidelijk programma hebt. Voorkom dat mensen zich vervelen en niet weten waar ze moeten zitten of staan.

Een goede host is ook erg belangrijk. De host kan namelijk helpen bij het begeleiden van de pers. Hierdoor heeft iedereen een aanspreekpunt en kunnen mensen altijd ergens met hun vragen terecht. Een persevent kan namelijk een beetje intimiderend zijn, zeker als je in een kamer vol met onbekende mensen staat. Aan jouw merk is daarom de taak om het persevent zo te plannen, dat iedere gast zich te allen tijde vermaakt en goed voelt.

persevent organiseren

Presentatie is alles

Persevents worden steeds mooier en interessanter. Een bakje chips en een glaasje limonade zijn daarom niet meer afdoende. Nu hoef je echt geen olifant uit te nodigen, maar een goede presentatie op alle vlakken is wel erg belangrijk. Het thema, het decor, de hapjes, drankjes en het personeel moeten allemaal hetzelfde uitstralen. Wat je ook doet voor de presentatie, het wie, wat en waar verhaal moet je er constant bijhouden.

Persrelaties komen namelijk speciaal voor jouw nieuws langs. Zorg ervoor dat ze daar tijdens het event niet omheen kunnen. Het is erg makkelijk om op te gaan in alle leuke decoraties en het thema. Wij raden je aan om eerder te denken aan de persrelaties en wat zij nodig hebben om het nieuws over jouw merk te verspreiden. Maak het hen zo makkelijk mogelijk om het nieuws op te nemen en te verwerken voor toekomstige publicaties.

pr bureau bloggers and brands

Opvolgen, opvolgen en opvolgen!

Je weet nu alweer wat meer over de strategie voor een persevent. Je gebruikt de strategie omdat jouw merk belangrijk nieuws heeft, je wilt werken aan persrelaties en publicaties. Maar opgelet, na het persevent ben je nog lang niet klaar! Het allerbelangrijkste is het opvolgen na de festiviteiten. Een event is leuk, maar als men daarna niets meer van je hoort is het al snel afgelopen. Zorg er daarom voor dat je ook na het leuke event relevant blijft.

Zet direct de vervolg strategie voor public relations in en blijf opvolgen. Hierdoor blijf je ‘on top of mind’ bij belangrijke en relevante persrelaties. Je wilt graag dat zij jouw merk blijven associëren met dat leuke event, het goede nieuws en de mooie producten. Met als doel dat zij erover blijven publiceren zodat jouw merk kan werken aan naamsbekendheid, social proof, branding en potentiële klanten.

Kom je er niet uit met de strategie voor een persevent? Maak je geen zorgen, bij Bloggers and Brands beantwoorden we graag jouw vragen. Mail daarvoor naar info@bloggersandbrands.nl of bel naar 06 30 38 13 80 en check onze event pagina.

Yes, stuur mij handige business tips!

* indicates required




 

Vraagje? Antwoord!

Staat het antwoord op vraag of uitdaging er niet bij? Reserveer dan een plekje in onze agenda voor een Brand Babbeltje. No worries, no strings attached. Geboekt? Awesome! Vergeet niet om zelf te bellen naar ons kantoornummer. Die vind je in de bevestigingsmail. Wij zitten klaar om op de afgesproken dag en tijd de telefoon op te nemen. 

Openingstijden

Wij zijn elke werkdag tussen 09.00 en 17.00 bereikbaar. Doorgaans reageren we binnen 48 uur op mails. 

Contact

Mail: info@bloggersandbrands.nl

Tel: 06 30 38 13 80

Zakelijke gegevens

KvK: 27360063
BTW: NL001176128B46
Algemene voorwaarden
Privacy protocol

© Bloggers and Brands sinds 2015