fbpx

Samenwerken met bloggers: Goedkoop is duurkoop

Goedkoop is duurkoop en dat geldt ook voor samenwerken met bloggers. Bij Bloggers and Brands komen we regelmatig in aanraking met bedrijven en ondernemers, die teleurgesteld zijn in een samenwerking met een of meerdere bloggers. Onze taak is achterhalen waarom onze klanten teleurgesteld zijn en vervolgens lossen wij het op. In dit artikel geven wij daarom gratis een aantal tips voor iedereen die graag met bloggers wil werken. Let’s go!

Verlies lijden

Veel bedrijven en ondernemers benaderen zelf bloggers om te schrijven voor hun bedrijf, in ruil voor een product en/of een lage vergoeding. Echter vergeten veel bedrijven te onderzoeken of een blogger deze investering waard is. Veel bedrijven willen graag met bloggers werken om meer traffic, sales, SEO en naamsbekendheid te genereren. Vaak is de samenwerking teleurstellend omdat ze weinig tot geen van deze resultaten vanuit de blog ontvangen.

Uiteindelijk heb je dan als bedrijf verlies geleden. Hoe? Er is ten eerste tijd verspilt aan het zoeken van een blogger en het opzetten van de correspondentie. Er zijn kosten gemaakt voor het verzenden van de producten en aan de producten die zijn afgeschreven heb je eigenlijk niets verdient. Uiteraard heb je ook nog een kostenpost aan onbekwaam personeel wat deze taken uitvoeren. Als er meerdere keren verlies wordt geleden, geven bedrijven het werken met bloggers op. Er zijn gelukkig meerdere oplossingen om dat te voorkomen.

samenwerken met bloggersPIN IT!

 

Goedkoop is duurkoop

Veel ondernemers bieden bloggers een te laag bedrag voor het maken van een artikel. De bloggers die ingaan op lage bedragen zijn vaak bloggers die eigenlijk nog niet veel te bieden hebben. Een blogger die weet wat zijn/haar blog en werk waard is, gaat niet akkoord met een laag bedrag. Dit zijn vaak de bloggers waar je wel iets aan hebt. Deze bloggers hanteren hogere tarieven omdat zij ook daadwerkelijk resultaat kunnen boeken voor jouw bedrijf. Een advertentie op een blog kost dan wel wat meer, maar is zeker de investering waard.

Investeren in de juiste bloggers

Werken met bloggers is net zoals alle andere reclamevormen een deel van je investering. Tevens is adverteren middels bloggers voordeliger dan via een tijdschrift. Wij adviseren onze klanten dan ook altijd om samen te werken met een goede selectie bloggers. Als bedrijf is het een goed plan om bijvoorbeeld te investeren in vijf bloggers waarmee je een goede (zakelijke) relatie kan opbouwen. Daar heb je meer aan dan honderd bloggers mailen, waar je vervolgens meer werk aan overhoudt dan goede resultaten.

bloggers and brandsPIN IT!

 

Advies en bemiddeling

Als bedrijf kun je ook terecht bij diverse mediabureaus voor advies en bemiddeling. Via een mediabureau kun je bloggers vinden die aansluiten op jouw wensen. Echter schieten mediabureaus voor bloggers nu uit de grond als paddenstoelen. Mediabureaus die voor lage bedragen de sterren uit de hemel beloven zijn vaak ‘bad news’. Want een mediabureau die voor een te laag bedrag bloggers levert, betalen hun bloggers nog lager uit. En ja, dat zijn de bloggers die eigenlijk niets te bieden hebben.

Bij Bloggers and Brands hebben wij daarom met al onze premium bloggers een overeenkomst gesloten. Premium bloggers voldoen aan een aantal eisen die hen geschikt maken om mee samen te werken. Deze bloggers zijn daarom in het bezit van ons keurmerk en overeenkomst. Middels deze overeenkomst kunnen wij bedrijven en bloggers van een prettige samenwerking voorzien, die voor alle partijen goede resultaten oplevert. Zo krijg je als bedrijf geen onaangename verassingen achteraf.

Wil je graag samenwerken met bloggers en van onze services gebruik maken? Maak dan een praatje met ons via de chatfunctie voor een gratis kort advies. Uiteraard kun je ook bij ons langskomen en zijn wij elke werkdag tussen 10.00 en 18.00 telefonisch bereikbaar via 06 51 03 38 66.

P.S. Handig weetje: Bloggers met minimaal 5000 unieke bezoekers per maand kunnen geschikt zijn om mee samen te werken

Comments

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    Showroom party!🎉

    Genereer meer publiciteit voor je nieuwste producten!

    Meld ook jouw merk aan voor 2 september 2019 om deel te nemen.

    Perfect voor eenmanszaken en startups in de beauty, fashion en lifestyle branche.

    Yes, reserveer een plek!