De pers heeft het al druk genoeg. Ze krijgen dagelijks tientallen persberichten van nieuwe merken binnen en ondertussen moet er ook nog gewerkt worden. Voor het doornemen van al die persberichten heeft de gemiddelde journalist dus eigenlijk geen tijd. Dat maakt het lastig voor merken om aandacht en publicaties te genereren voor hun nieuwste producten. En die aandacht ofwel publicaties, heb je als merk nodig om nieuwe klanten aan te trekken voor meer omzet en winst. Gelukkig hebben wij als pr-bureau een plan bedacht om dit probleem op te lossen: The Winter Press Day.
The Press Day, Winter Edition 2018
Op vrijdag 23 november verzorgen wij een ‘Press Day’ voor onze persrelaties. Een Press Day is een feestelijk persevent waarop wij maximaal tien merken presenteren aan ruim dertig relevante persrelaties. Denk aan journalisten, editors en influencers. Wij verzorgen voor deze persrelaties een leuke dag waarop ze in een klap meerdere merken en producten leren kennen. Wij besparen onze persrelaties zo een hoop tijd en geven hen meteen op een leuke manier alle informatie over jouw merk mee. Op deze wijze kunnen wij de pers stimuleren om ook over jouw merk te schrijven.
Nu denk je natuurlijk: ‘Hoe doen jullie dat?’
Tijdens de Press Day delen wij onze showroom in als een gezellig winkeltje. Onze persrelaties kunnen hier als het ware shoppen voor de nieuwste producten. Wij presenteren binnen tien minuten jouw merk aan onze persrelaties, waarna zij zelf de producten kunnen ervaren. Zien doet geloven! Tevens verzorgen wij leuke en ontspannende activiteiten voor de pers. Ofwel, wij leggen hen lekker in de watten terwijl ze jouw nieuwe producten beter leren kennen.
Nadat de pers alle merken en producten heeft ontdekt, gaan ze vrolijk terug naar de redactie met een goed gevulde goodiebag. In deze goodiebag zit minstens één full size product van jouw merk. Zo kan het product op de foto gezet worden voor blogs, magazines en kranten. Tevens kunnen de persrelaties thuis nog even nagenieten van jouw product en er echt verliefd op worden. Want wanneer een persrelatie een product echt fijn vindt, wordt er vaker over gepubliceerd. Als laatste sturen wij na het event een persbericht uit over jouw producten om publicaties te stimuleren.
Wat wij we allemaal doen voor jouw merk
Ons team bestaat uit drie tot vier pr- en event professionals die voor jouw merk het gehele persevent verzorgen. Zo regelen wij niet alleen de uitnodigingen en de activiteiten, wij presenteren ook namens jouw team de nieuwe producten aan de pers. In het kort verzorgen wij dus een compleet persevent waar je bijna niets voor hoeft te doen. Zo hou jij tijd over voor verkoop en andere belangrijke taken, terwijl je toch de vruchten plukt van een goede pr-boost.
Wat levert het op?
Heeft jouw beauty, fashion of lifestyle merk een nieuw product voor de winter van 2018/2019? Of wil je graag een nieuw merk in de markt zetten? Wil je ook nog eens een hoop tijd en geld besparen? Dan is onze Press Day geschikt voor jouw merk! Eerder deden merken zoals Bootiez, Miss Chaos en Noeran Cosmetics mee aan onze Press Days. Voor deze merken behaalden wij een goed crossmediaal bereik. Wij creëerden tijdens het event 17.500 impressies, ofwel wij hebben aardig wat potentiële klanten bereikt op social media en op blogs.
Per merk kwamen er drie tot vijf waardevolle publicaties uit, naast alle Instagram posts die tijdens het event werden geplaatst. De pr-waarde lag daarmee tussen de €2000 en €4000, waarmee wij de investering in ons pr-bureau weer netjes hebben terugverdient. Tevens kregen de merken die meededen weer nieuwe aanvragen vanuit de pers. Deze hebben wij netjes verwerkt zodat we een goede relatie met de pers konden opbouwen voor deze merken.
Handig om te weten
Dit zijn de belangrijke details voor alle deelnemende merken.
Wat: Press Day
Thema: Winter Edition 2018
Datum: Vrijdag 23 november tussen 10.00 en 17.00
Adres: Bloggers and Brands aan de Zuidlarenstraat 57, unit 1.10. 2545 VP in Den Haag
Datums
- 1 oktober: Meld je merk aan voor deze datum.
- 15 oktober: Een plek op het persevent is verzekerd wanneer de factuur voor deze datum voldaan is. Anders komt de plek weer vrij voor een ander merk.
- 9 november: Producten, informatie en foto’s voor het persevent moeten aangeleverd zijn per mail en per post.
- 23 november: De dag van de Press Day, Winter Edition 2018.
- 26 november: Op deze dag worden de persberichten naar relevante persrelaties verzonden.
- 7 januari: Je ontvangt in deze week een volledig rapport met publicaties.
Aanmelden en informatie
Om jouw merk aan te melden voor deze leuke Press Day kun je ons mailen via info@bloggersandbrands.nl. Dan zorgen wij dat je de opties voor jouw merk ontvangt. Uiteraard mag je ons ook bellen via 06 30 38 13 80.