fbpx

Naamsbekendheid vergroten voor fashion merken

Je hebt een prachtig fashion merk, maar de naamsbekendheid komt maar niet van de grond. Heel erg vervelend natuurlijk, want dat heb je juist nodig om je bedrijf te laten groeien. Vooral voor nieuwe fashion merken is het lastig om de naamsbekendheid te vergroten, want er zijn al zoveel grote merken waar je het tegenop moet nemen. Toch zijn er een aantal praktische tools die je vandaag nog in kunt zetten om de naamsbekendheid te vergroten, here we go!

Unique Selling Points

Je hebt ongetwijfeld weleens van deze woorden gehoord, of misschien wel van de afkorting USP’s. De naamsbekendheid van je merk vergroten kun je namelijk doen door de USP’s van je merk constant naar voren te brengen. Bij Bloggers and Brands doen wij dat door het inzetten van een brainstormsessie. Samen met onze klanten kunnen wij zo achterhalen waarom hun merk uniek is. Die unieke punten verwerken wij later in de social media content en de pr-strategie. Deze punten kunnen er namelijk voor zorgen dat je boven de massa uitstijgt.

Je kunt hiermee starten door op papier te zetten wat er zo uniek is aan jouw fashion merk. Gebruik je wellicht speciale stoffen? Is je merk duurzaam en gebruik je organische grondstoffen? Misschien ben je wel heel betaalbaar of spreek je een specifiek type klant aan. Wellicht lost jouw merk een probleem op, zoals jurkjes voor korte vrouwen die echt goed zitten. Schrijf al deze unieke punten op zodat je goed kunt zien waarin jij anders bent dan de concurrent. Zorg ervoor dat je minimaal drie USP’s hebt die jouw merk echt uniek maken.

Start het gesprek

Naamsbekendheid vergroten doe je door als merk zelf het gesprek te starten. Immers gaan klanten niet uit zichzelf op zoek naar een nieuw merk. Nee, je moet ze daar echt een handje bij helpen. Het gesprek starten kun je doen door bloggen, social media content plaatsen, video’s produceren, een pr-bureau inzetten of werken met influencer marketing. Je kunt een persevent organiseren of een modeshow in elkaar zetten. Het is in ieder geval belangrijk dat je regelmatig van je merk laat horen.

Mond-tot-mond reclame is immers een van de sterkste marketingtools die je in kunt zetten. Echter moet er iemand het gesprek starten en dat ben jij. Je kunt bijvoorbeeld het verhaal achter je merk vertellen. Hoe is het ontstaan en waarom is het zo’n goed merk? Vergeet daarbij niet je USP’s te vermelden, want die maken je merk uniek. Deel leuke reviews van klanten op social media en vergeet de nieuwsbrief niet. Zoals je ziet zijn er ook heel wat betaalbare tools om het gesprek te starten. Begin er daarom vandaag mee!

Goed beeldmateriaal

Voor fashion merken is het van belang om de kleding, schoenen en accessoires goed te presenteren. Beeldmateriaal is daarom erg belangrijk. Klanten worden steeds luier en willen in een oogopslag zien hoe die leuke broek staat op een model. Hoe staan die schoenen in combinatie met de jurk de ze in gedachte heeft? Het is aan jou om de collectie van je merk zo te presenteren, dat klanten gelijk verliefd worden. Besteed daarom extra aandacht aan mooi beeldmateriaal dat je vervolgens verspreidt via bijvoorbeeld social media.

Middels beeldmateriaal kun je namelijk ook aan naamsbekendheid vergroten werken. Zo staan diverse grote fashion merken bekend om hun fantastische fotoshoots. Hun klanten volgen deze merken op de voet ter inspiratie. Immers kunnen klanten de kleding van de merken erg mooi vinden, maar hoe ze het moeten combineren weten zij niet altijd. Middels beeldmateriaal kun je klanten nieuwsgierig maken, prikkelen en tot actie aanzetten. Blaas ze omver met prachtige beelden waar je klanten over willen praten.

Kies voor strategie

Onze laatste tip om je naamsbekendheid te vergroten is werken met een strategie. Door een strategie kun je namelijk met regelmaat je fashion merk promoten. Regelmaat is heel erg belangrijk als je de naamsbekendheid wil vergroten. Immers zien wij constant merken komen en gaan, de kunst is om te laten zien dat jij blijvend bent. Door een strategie kun je per jaar, maand, week of dag precies uitwerken hoe je dit gaat doen. Vervolgens de strategie ook echt uitvoeren is even belangrijk, anders werkt het niet.

Je wil als fashion merk constant ‘on top of mind’ blijven. Door de strategie weet je van tevoren hoe je dit gaat doen, waardoor je sneller en beter kunt werken aan je doel. Werk bijvoorbeeld een paar weken vooruit aan social media content. Vertel op tijd aan je pr-bureau dat er een nieuwe collectie aankomt en lever het beeldmateriaal voor het persbericht vast aan. Door strategie kun je andere merken een stapje voor zijn en je marketingtools inzetten op de juist manier, zodat je er ook echt iets aan hebt.

Ben je klaar voor het echte werk?

Wij hopen dat deze vier tips je alvast op weg helpen naar meer naamsbekendheid. Kun je alsnog onze ondersteuning gebruiken? Super! Je kunt bij ons terecht voor een pr-strategie, social media content of starten met een adviesgesprek. Uiteraard mag je ons ook altijd bellen via 06 30 38 13 80 of mailen via info@bloggersandbrands.nl voor kort advies.

Yes, stuur mij handige business tips!

* indicates required



Comments

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    Showroom party!🎉

    Genereer meer publiciteit voor je nieuwste producten!

    Meld ook jouw merk aan voor 2 september 2019 om deel te nemen.

    Perfect voor eenmanszaken en startups in de beauty, fashion en lifestyle branche.

    Yes, reserveer een plek!