Impact Makers en Ira Kip

de investering

Pr-service

Een gerichte pr-campagne gericht op binnen twee maanden publicaties genereren ter bevordering van ticket sales.

Social media content

Een content plan op maat waarvoor wij ook origineel beeldmateriaal hebben verzorgd. De content werd geplaatst en de community werd onderhouden.

“VOORBEELDEN VAN ONS WERK.
KLIK OP HET PLAATJE VOOR DE GROTE VERSIE.”

Resultaten

Publicaties en pr-waarde:

  1. Publicatie op Denhaag.com – Pr-waarde €350
  2. Agendapunt op Almerenieuws.nl – Pr-waarde €50
  3. Agendapunt op Tilburg.com – Pr-waarde €100
  4. Theater agendapunt via uitzinnig.nl – Pr-waarde €50

Facebook statistieken:

  • Likes op 1 februari: 145
  • Likes op 1 april: 238, door het regelmatig posten zijn er dus 93 likes bijgekomen in twee maanden.

Investering

Voor deze korte campagne van twee maanden zijn de volgende services ingezet:

Het bureau

Impact Makers uit Amsterdam is een bureau dat zich richt op het vertellen van belangrijke verhalen. Verhalen in de vorm van kunst zoals toneelstukken, documentaires, films en shows. Deze uitingen hebben allemaal een maatschappelijke boodschap waar ze Nederland graag mee verblijden, inspireren en motiveren. Impact Makers zorgt ervoor dat deze shows en kunstwerken daadwerkelijk impact kunnen maken zoals de makers hebben bedacht.

Doel

Voor de Shrew Her the show geschreven en geregisseerd door Ira Kip kwam Impact Makers in contact met Bloggers and Brands. Zij waren op zoek naar een goede partij voor social media en public relations, om de show goed onder de aandacht te brengen. Evenals het bevorderen van de ticket verkoop door Facebook advertising en online publicaties. Shrew Her is een nieuwe versie van The taming of the shrew geschreven door Shakespeare. Gericht op de LGBTQ+ community en gespeeld door vijf (queer) actrices.

Hoe doen wij dat?

Op basis van de gegeven informatie vanuit Impact Makers en Ira Kip, hebben wij een social media content plan op maat gemaakt. Hierdoor konden wij op locatie in theaters content maken. Middels deze content konden wij het verhaal achter de show vertellen. Denk aan het goed neerzetten van de regisseuse, de actrices en korte behind the scenes video’s. Dankzij deze content konden potentiele kaartjes kopers alvast zien waarin ze gingen investeren. Tevens konden ze alvast een band opbouwen met de cast en de crew.

Middels gericht pitchen konden wij online publicaties verzekeren om de show onder de aandacht te brengen bij een groter public. Daarbij hebben wij op aanvraag ook Facebook advertising ingezet, om zo de show tickets per theater en stad beter te verkopen.

Wat levert het op?

Mede door onze social media content en pr-campagne waren zo goed als alle shows uitverkocht. Tevens ging het bereik van de Facebook pagina snel omhoog en kwamen er al snel veel nieuwe likes bij. Als laatste wisten wij de show op diverse nieuwssites en blogs te plaatsen.

Tweedaagse Instagram Workshop!

Boek nu een early bird ticket voor 28 mei 2019.

Perfect voor eenmanszaken en startups in de beauty, fashion en lifestyle branche.

Yes, dat wil ik!