Het persbericht is niet dood, tenzij het saai is

Nee, het persbericht is niet dood! Het is zelfs springlevend en leuk om te lezen als je het bericht goed schrijft. Bij Bloggers and Brands zijn we als pr-bureau gek op persberichten. Het zijn net kleine magazines waarmee we onze persrelaties snel van nieuwe informatie kunnen voorzien. Hierdoor ontstaan er sneller nieuwe publicaties voor onze beauty, fashion en lifestyle merken. In dit artikel delen we daarom graag onze inzichten omtrent persberichten.

persberichtPIN IT!

 

Leuke berichten zijn goede berichten

Als het goed is stuur je een persbericht uit wanneer er nieuws is omtrent je merk. Je gebruikt het bericht om snel alle persrelaties op de hoogte te brengen van de ontwikkelingen. Helaas zien we bij veel merken toch ietwat saaie persberichten voorbijkomen. Jammer, want het is altijd beter om goed nieuws op een leuke manier te brengen. Denk daarom goed na over hoe je de toon van het persbericht inzet. Dat mag best vrolijk, vlot of grappig zijn.

Een goed persbericht vertelt op een leuke manier het goede nieuws. Zo hou je de aandacht van persrelaties beter vast en dat is heel erg nodig. De pers krijgt namelijk dagelijks meerdere persberichten binnen. Ze willen snel de kern van jouw nieuws kunnen terugvinden in het bericht. Echter wil dat niet zeggen dat dit niet op een leuke manier kan. Zorg er daarom samen met ons voor dat het persbericht duidelijk, maar ook ietwat vrolijk overkomt. Goed nieuws moet je vieren en laten zien!

 

Denk aan de visuals

We vragen onze klanten altijd meteen om de visuals, ofwel het beeldmateriaal. Bij Bloggers and Brands gebruiken we namelijk graag mooi en sfeervol beeldmateriaal in een persbericht. Met name omdat je sommige producten of services visueel moet ervaren om ze te begrijpen. Een duidelijke tekst is voor de pers handig om content van te maken, maar het oog wil ook wat. Daarom is het belangrijk om goed beeldmateriaal van je merk en producten af te leveren bij ons pr-team.

Middels de visuals zorgen we ervoor dat een persbericht overkomt als een voorbeeldartikel of een mini magazine. Dit geeft onze persrelaties meteen een voorproefje van hoe hun eigen artikel eruit kan zien. Als pr-bureau voor beauty, fashion en lifestyle merken weten we hoe druk onze persrelaties het hebben. Ons team zorgt er daarom voor dat we middels een persbericht een kant en klaar stuk content afleveren. Echter lukt dat alleen als we van jouw merk de juiste beelden in huis hebben, zodat onze persrelaties die meteen kunnen gebruiken.

 

het persbericht is niet doodPIN IT!

 

Wat de pers belangrijk vindt

Het persbericht is niet dood, tenzij je een heel saai bericht verstuurt. Dan beland het ongetwijfeld in de prullenbak en dat willen we voorkomen. Het is daarom belangrijk dat we kijken naar wat de pers belangrijk vindt. Ja, het nieuws omtrent je merk is ingetwijfeld interessant naar jouw mening. Onze taak als pr-bureau is ervoor zorgen dat de pers dat ook vindt. Daarom adviseren wij onze klanten om niet enkel te kijken naar hoe zij het persbericht willen insteken.

Onze persrelaties schrijven namelijk voor magazines, kranten en blogs met een eigen doelgroep. We stellen het persbericht daarom zo op dat het bij die doelgroepen past. Dit betekent dat je als merk soms je eigen ideeΓ«n over de toon en de inhoud van het persbericht moet loslaten. Laat ons team je helpen met het vinden van de juiste β€˜tone of voice’ naar de pers. Die vervolgens het bericht makkelijk kunnen vertalen naar hun doelgroep, ofwel jouw potentiΓ«le klanten.

 

Hulp nodig?

Heeft jouw merk groot nieuws en wil je dat graag verspreiden onder onze persrelaties? Maak dan gebruik van onze persbericht service. Mail naar info@bloggersandbrands.nl of bel naar 06 30 38 13 80, we helpen je graag verder.

Yes, stuur mij handige business tips!

* indicates required



Comments

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    Schrijf je in voor onze maandelijkse business tips!

    * indicates required




    Start met een een adviesgesprek. Yes, boek mijn afspraak!