Afgelopen September mochten wij weer een mooi persevent organiseren. Deze keer mochten wij aan de slag voor het nieuwe Nederlandse fashion merk Bootiez. Bootiez zijn sleeves die je over de schacht van je laarzen kunt schuiven, om zo weer een nieuwe look te creëren. Zo hoef je minder vaak nieuwe laarzen te kopen en haal je het maximale uit je garderobe. We laten je graag zien hoe wij dit interactieve product hebben gepresenteerd, let’s go!
Presentatie is alles
De Bootiez zijn een heel erg leuk product, maar je moet ze wel zelf ervaren om het doel te begrijpen. Daarom hebben wij voor Bootiez een prachtige locatie gevonden in Amsterdam. Wij kwamen uit op Studio13 waar ook merken zoals Nike en Adidas hun lookbooks schieten. Hier hebben wij een plattengrond voor opgesteld zodat we de ruimte optimaal konden benutten. Zo wist ook het hele team precies waar alle meubels heen moesten.
Om de Bootiez mooi te presenteren hebben wij een mooi kledingrek verzorgd. Evenals elf paar laarzen, die wij in samenwerking met Invito, voor het event mochten lenen. Op deze laarzen hebben wij de Bootiez gepresenteerd zodat men direct de verschillende stylen kon zien. Door de mooie lichte ruimte van Studio13 konden onze persrelaties ook meteen mooie foto’s maken. Hierdoor hadden zij genoeg beeldmateriaal om te verwerken in mooie publicaties.
Wat gaan we doen?
Sommige producten moet je ervaren om te begrijpen. Om begrip te creëren is een goede planning nodig. Wij zijn daarom gestart met een lekker welkomstdrankje, gezellig kennis maken en een korte presentatie. Tevens hadden wij een mini fotoshoot geregeld voor onze persrelaties. Evenals een make-up artist die onze persrelaties een mooie make-up look gaf voor op de foto. Op deze wijze konden de persrelaties zelf met de Bootiez op de foto. De fotografie werd verzorgd door Reidunn van RVR photography.
Deze activiteit gaf de perfecte aanleiding om de Bootiez in actie te zien. Het Bootiez team kon daardoor laten zien hoe je de Bootiez moet aantrekken en stylen. Door het voortouw te nemen gingen uiteindelijk alle persrelaties zelf aan de slag met de Bootiez. Wij hebben daardoor heel veel mooie foto’s van hen kunnen nemen, die zij nu met veel plezier gebruiken op hun websites en social media kanalen.
Wat heeft het opgeleverd?
Tijdens de launch maand en het persevent op 22 september, hebben wij een crossmediaal bereik van 102.000 views/mensen bereikt. Door alle social media posts en publicaties van persrelaties tijdens en na het event kwamen wij op €3.933,- aan pr-waarde uit. Hierdoor hebben wij de investering van Bootiez in Bloggers and Brands weer netjes terugverdiend. Naast deze statistieken hebben wij ook een aantal mooie publicaties kunnen verzekeren.
Als laatste heeft onze collega Jessy een mooie aftermovie gemaakt. Deze video kan Bootiez gebruiken op hun website en social media kanalen. De aftermovie geeft de relaxte en interactieve sfeer van het event goed weer. Potentiële klanten kunnen door deze video ook meteen zien hoe zij zelf de Bootiez kunnen stylen. Zo maken wij een nieuw product inzichtelijk voor de toekomstige gebruikers.
Persevent tips nodig?
Heeft jouw merk ook hulp nodig bij het organiseren van een persevent? Bel dan naar 06 30 38 13 80 of mail ons via info@bloggersandbrands.nl. Dan kijken we samen of een persevent voor jouw merk voldoende kan opleveren.