fbpx
bloggers and brands

Help, mijn merk heeft te weinig naamsbekendheid!

naamsbekendheid

‘Zucht, niemand kent mijn merk.’ Heb je dat ook weleens gedacht? Dit artikel is perfect voor jou als je een prachtig merk hebt, maar niemand lijkt te weten dat het bestaat. Daar baal je natuurlijk van, want je hebt veel moeite gestoken in het creëren ervan. Middels dit artikel willen wij je graag helpen met meer naamsbekendheid krijgen. Zo kun je beter werken aan klanten werven en meer omzet genereren. We zijn er klaar voor, let’s go!

Kies een strategie

Naamsbekendheid kun je op veel manieren bereiken. Een van de meest bekende manieren zijn publicaties, social media posts, advertenties en reviews van klanten. Om deze resultaten te bereiken raden wij onze klanten aan om gericht te werk te gaan. Wij zetten bij Bloggers and Brands daarom altijd een jaarstrategie op. Zo kunnen we een heel jaar gericht werken aan naamsbekendheid.

Wanneer niemand je merk kent is het belangrijk om continue relevant te zijn voor jouw doelgroep. Dit houdt in dat je niet slechts een keer in het jaar iets aan naamsbekendheid kan doen. Het is aan jouw merk om ervoor te zorgen dat mensen het leren kennen, ernaar opzoek gaan en uiteindelijk gaan uitkijken naar nieuws over het merk. Wanneer niemand je merk kent, kun je er niet vanuit gaan dat ze naar je opzoek gaan. Zorg dus voor een strategie waarmee je dit het gehele jaar kunt aansporen.

Start met branding

Naamsbekendheid is voor elk merk belangrijk, maar wat houdt het eigenlijk in? Middels naamsbekendheid zorg je ervoor dat iedereen in jouw doelgroep weet wie je bent en wat je voor hen kan betekenen. Het is daarom belangrijk dat de branding van jouw merk goed uitgewerkt is. Je moet hiervoor een herkenbare huisstijl hebben, maar ook duidelijk kunnen aangeven wat jouw merk doet en voor wie het geschikt is.

Denk maar eens aan McDonalds. Zodra je die grote gele M ziet, weet je meteen waarvoor je bij hen terecht kunt. Dit wil je ook voor jouw merk bereiken. Zodra mensen jouw logo zien, moeten ze meteen weten waarom ze graag bij jouw merk shoppen. Ga daarom eerst aan de slag met een passend logo en het uitwerken van het wie, wat en waarom-verhaal. Deze drie punten moeten in elke uiting van jouw merk weer terugkomen. Zo kun je beter werken aan naamsbekendheid.

naamsbekendheid

Maak gebruik van social proof

Niemand kent mijn merk… Maar dat zal niet lang meer duren, want ook jij kunt social proof inzetten. Social proof bestaat bijvoorbeeld uit reviews van klanten, publicaties in magazines en artikelen op blogs. Deze positieve publicaties over jouw merk, geschreven door mensen met invloed, versterken de branding en naamsbekendheid. Dergelijke publicaties kun je inzetten als social proof, ofwel het bewijs dat belangrijke mensen jouw merk al in huis hebben.

Social proof genereren kan even duren, maar zodra je het hebt kun je het inzetten voor naamsbekendheid. Kijk maar eens naar jezelf, als consument ben je eerder geneigd om iets te kopen als iemand met aanzien het aanraadt. Voor je eigen merk wil je natuurlijk hetzelfde bereiken. Social proof kun je genereren door bijvoorbeeld influencer marketing, middels Public Relations en social media content. Deze ‘bewijzen’ plaats je door op de social media kanalen van je merk en zet je uiteraard goed in zicht op de website.

Geef niet op!

We zijn bij Bloggers and Brands erg realistisch. Afhankelijk van het merk, het product en de doelgroep kan het even duren voordat je naamsbekendheid hebt opgebouwd. De meeste merken sluiten zich daarom minimaal drie tot twaalf maanden bij ons aan. In die tijd werken wij elke dag aan het opbouwen van jouw merk. Dat doen wij middels PR, influencer marketing en social media content. Ook als je zelf aan de slag gaat met naamsbekendheid, zal je er wat meer tijd voor moeten uittrekken dan je eerst dacht.

Er worden namelijk elke maand honderden nieuwe merken gelanceerd. Om daar tussen te komen op de juiste manier, moet je soms wat meer geduld hebben. Naamsbekendheid valt namelijk samen met vertrouwen in jouw merk, vanuit de pers en de consument. Dat kun je helaas niet binnen een week voor elkaar krijgen. Daarom is het belangrijk om een strategie op te zetten en niet op te geven.

Denk jij ook: ‘Help, niemand kent mijn merk!’ Kom dan langs bij Bloggers and Brands, wij helpen je graag met de naamsbekendheid van jouw merk. Bel ons via 06 30 38 13 80 of stuur ons een mail voor tips en tricks.

Yes, stuur mij handige business tips!

* indicates required




Vraagje? Antwoord!

Staat het antwoord op vraag of uitdaging er niet bij? Reserveer dan een plekje in onze agenda voor een Brand Babbeltje. No worries, no strings attached. Geboekt? Awesome! Vergeet niet om zelf te bellen naar ons kantoornummer. Die vind je in de bevestigingsmail. Wij zitten klaar om op de afgesproken dag en tijd de telefoon op te nemen. 

Openingstijden

Wij zijn elke werkdag tussen 09.00 en 17.00 bereikbaar. Doorgaans reageren we binnen 48 uur op mails. 

Contact

Mail: info@bloggersandbrands.nl

Tel: 06 30 38 13 80

Zakelijke gegevens

KvK: 27360063
BTW: NL001176128B46
Algemene voorwaarden
Privacy protocol

© Bloggers and Brands sinds 2015

Hello Brand Builder!

Momenteel nemen we geen nieuwe klanten aan voor uitvoerend werk.

Je kunt wel terecht bij Build my Business. Dat is onze business consulting en marketingadvies afdeling.

Ontdek hier alle consulting opties en boek gelijk een gratis Business Babbel.