Een product demonstreren tijdens een persevent

Heeft jouw merk moeite met het verkopen van producten omdat klanten de meerwaarde er niet van inzien? Dat is natuurlijk erg vervelend en er kunnen meerdere oorzaken zijn. Bij Bloggers and Brands merken wij vaak op dat klanten het product niet begrijpen. Ze weten niet hoe het werkt en wat het hen op kan leveren. Sommige producten moet je nu eenmaal ervaren voordat je er verliefd op wordt. Daarom is een product demonstreren tijdens een persevent een goed idee. In dit artikel vertellen wij je graag hoe dat in zijn werk gaat, here we go!

 

Help, klanten snappen mijn product niet!

Jij kent uiteraard het assortiment van jouw merk door en door. Voor jou is het helemaal helder hoe de producten werken, waarom ze dat zo goed doen en wat het oplevert. Je zit er immers helemaal in. Een potentiΓ«le klant zit er helemaal niet in en zodra een product op het eerste gezicht te ingewikkeld lijkt, zullen de meeste klanten een deurtje verder kijken. In sommige gevallen zal je klanten echt moeten overtuigen en laten zien waarom ze jouw producten moeten kopen.

Wanneer klanten jouw product niet lijken te begrijpen, is het belangrijk om de communicatie hierover te verbeteren. Mensen zijn visueel ingesteld en dus kan het lonen om producten te demonstreren. Dit kun je doen middels tekst, foto, video, animaties en offline productdemonstraties. Zo kun je klanten laten zien hoe het product werkt en wat het hen oplevert. De volgende stap is werken aan social proof, daarover vertellen wij meer in deze video. Sociaal proof kun je onder andere verkrijgen door persevents en pr.

 

Waarom een persevent?

Wanneer klanten de meerwaarde van jouw product niet zien of niet begrijpen hoe het werkt, heb je ‘early adaptors’ nodig. Dit zijn consumenten die wat avontuurlijker zijn en graag nieuwe producten als eerste uitproberen. Wanneer zij enthousiast zijn vertellen zij dit door aan vrienden en familie. Langzaamaan komt daardoor de ‘early majority’ in actie. Denk bijvoorbeeld aan de eerste golf Iphone gebruikers, waarna de rest van de wereld ofwel de ‘late majority’ ook een Iphone kocht.

Voor beauty, fashion of lifestyle merken kan de pers onder ‘early adaptors’ vallen. Immers geef je hen de primeur tijdens een persevent en laat je hen als eerste het product ervaren. Omdat de persrelaties meer invloed hebben dan de gemiddelde consument, kun je zo het product met een boost lanceren. Want als de pers jouw product goed vindt zullen zij erover schrijven en zo hun kijkers en lezers op de hoogte stellen van jouw merk. Zo bereik je in een klap de juiste doelgroep, middels persrelaties die jouw product wel al waarderen en begrijpen.

product demonstrerenPIN IT!

 

Een product demonsteren op een persevent

De pers kan dus een belangrijke rol spelen in het verkopen van jouw product. Een product demonsteren op een persevent is dan ook een must. Immers moeten ook persrelaties het product eerst ervaren voordat ze er enthousiast over kunnen vertellen. Wij raden je dan ook aan om een event te organiseren waar je het product niet kunt zien, maar ook zelf kunt ervaren. Voor een kledingmerk kan het betekenen dat de kleding gepast kan worden. Bij een beauty merk zullen persrelaties crèmes willen voelen en bij lifestyle merken willen ze graag een leuke activatie ervaren.

Een product demonstreren aan de pers kun je het beste op een leuke, ontspannen en interactieve manier doen. Het is belangrijk dat persrelaties jouw merk met een positief gevoel associΓ«ren en weggaan met de juiste kennis over jouw product. In onze nieuwste video laten wij je zien hoe wij dat voor Bootiez en Noeran Cosmetics hebben gedaan. Dankzij de events konden wij laten zien hoe de producten werkten en verschenen er al snel enthousiaste publicaties in de media. Hierdoor begrepen potentiΓ«le klanten veel sneller waarom de producten zo goed zijn, hoe ze werken en waar ze die kunnen kopen.

Heb je ook moeite met duidelijk maken hoe en waarom jouw product zo goed werkt? Boek dan een adviesgesprek, mail naar info@bloggersandbrands.nl of bel ons via 06 30 38 13 80 voor advies.

Yes, stuur mij handige business tips!

* indicates required




Comments

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    Schrijf je in voor onze maandelijkse business tips!

    * indicates required




    Start met een een adviesgesprek. Yes, boek mijn afspraak!