fbpx
bloggers and brands

Een beauty merk lanceren doe je zo!

beauty merk lanceren

Een beauty merk lanceren is een hele klus! Gelukkig kan het ook heel leuk zijn mits je de juiste tools gebruikt. In dit artikel geven wij je daarom wat korte tips en tricks die je kunt inzetten voor je eigen merk lancering. Zo kun je een hoop geld, tijd en stress besparen. Tijdens het op de markt zetten van je product heb je het namelijk al druk genoeg. Ga daarom lekker zitten en lees dit artikel door voor een goede start, let’s go!

Maak gebruik van een pr-bureau

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Een beauty merk lanceren gaat vele malen makkelijker als je een team hebt om je te helpen. Wij raden daarom altijd aan om met een pr-bureau te werken om niet enkel tijd, maar ook geld te besparen. Een pr-bureau heeft namelijk alles wat je nodig hebt al in huis. Denk aan de juiste persrelaties, strategieën en plannen voor persevents plus een team om het uit te voeren. Door dit soort taken uit handen te geven aan een ervaren team kun je veel geld, tijd en stress besparen.

Wanneer je een merk lanceert is het namelijk al druk genoeg. Voor een nieuw merk is er ook nog geen enkele basis en het kost ook best wat tijd om die te creëren. Een pr-bureau heeft al het netwerk en de connecties die je nodig hebt. Laat dat voor je werken zodat je zelf kunt focussen op het perfectioneren van je product, webshop en sales funnels. Bij Bloggers and Brands helpen wij vaak nieuwe merken op weg. Wij hebben dan ook enkele handige tips en tricks om je hoofdpijn te besparen. Van praktische oplossingen tot freelancers voor specifieke taken.

Een goede pitch is alles

Wanneer je een nieuw merk lanceert is het belangrijk om onderscheidend te werk te gaan. Er zijn namelijk al genoeg beauty merken die allemaal hetzelfde beweren of zelfs hetzelfde type product verkopen. Wanneer je bij Bloggers and Brands aanklopt helpen wij je om de unieke eigenschappen van je merk te ontdekken. Voorbeeld: In de plaats van meteen claimen dat jouw mascara de beste is, zoeken wij uit waarom die mascara zo goed is.

Heeft jouw mascara bijvoorbeeld unieke ingrediënten? Wat doen die ingrediënten voor de gebruiker? Of heeft jouw mascara meer kleuren beschikbaar dan elk ander merk ter wereld? Misschien heb jij als de eigenaar van je merk wel een heel speciaal verhaal, het kan allemaal! Deze speciale punten zijn belangrijk voor je pitch naar persrelaties en consumenten. Hiermee stijg je namelijk boven de massa uit, creëer je nieuwswaarde voor je merk en ben je daadwerkelijk interessanter dan de rest van de mascara merken.

Een beauty merk lanceren doe je zo
beauty merk lanceren

Persevent of een perspakket?

Ons team heeft al meerdere artikelen over persevents geschreven. Het is namelijk dé manier om interactief en op een leuke manier je merk aan de pers te presenteren. Tijdens een persevent komt de pers namelijk speciaal voor jou en de nieuwe producten langs op een fantastische locatie. Middels het programma, de versieringen, de producten en je eigen team kan je meteen een goede eerste indruk achterlaten. Daarnaast is het ook nog eens super leuk om middels een feestje je nieuwe beauty merk te lanceren.

Echter heeft niet elk nieuw merk heeft het budget voor een persevent. Gelukkig kun je ook een soft launch organiseren met perspakketten. Een perspakket is een fysiek cadeau voor persrelaties. In het cadeau vinden ze de producten van je merk terug, evenals een persoonlijke boodschap en het persbericht. Deze items verzenden wij in een mooie verpakking naar hen toe. Een perspakket voor een soft launch moet wel wat specialer zijn dan een gemiddeld postpakketje. Immers moeten wij nog steeds de juist aandacht trekken!

Hier vind je nog meer tips!

Ons team plaatst elke week een nieuw artikel of video om je vooruit te helpen. We hebben voor nieuwe merken dan ook al heel wat handige artikelen online staan. Deze artikelen zijn een echte must voor startende beauty merken. Lees ze dus zeker even door voor een goede launch.

  1. Vijf marketing fouten die nieuwe merken maken
  2. Waarom zo veel startups falen, marketing tips
  3. Wie is de doelgroep van jouw merk?
  4. Een product demonstreren tijdens een persevent
  5. Wat is social proof?
  6. Nieuwe branding tips voor merken
  7. Drie social media tips voor 2019
  8. Vier tips voor het beste persevent
  9. Een product demonstreren tijdens een persevent
  10. Strategie voor een persevent

Zoek je nog een goed pr-bureau?

Wat kun je verwachten van een merk launch? Wij hopen dat ons artikel deze vraag heeft beantwoord. Kom je er toch niet helemaal uit of zoek je een pr-bureau voor jouw beauty, fashion of lifestyle merk? Ons team helpt je graag met het nakijken en versterken van je pr-strategie. Bel ons via 06 30 38 13 80 of stuur een mail naar info@bloggersandbrands.nl. Ons team helpt je graag verder met een passend pr-plan.

Yes, stuur mij handige business tips!

* indicates required



Vraagje? Antwoord!

Staat het antwoord op vraag of uitdaging er niet bij? Reserveer dan een plekje in onze agenda voor een Brand Babbeltje. No worries, no strings attached. Geboekt? Awesome! Vergeet niet om zelf te bellen naar ons kantoornummer. Die vind je in de bevestigingsmail. Wij zitten klaar om op de afgesproken dag en tijd de telefoon op te nemen. 

Openingstijden

Wij zijn elke werkdag tussen 09.00 en 17.00 bereikbaar. Doorgaans reageren we binnen 48 uur op mails. 

Contact

Mail: info@bloggersandbrands.nl

Tel: 06 30 38 13 80

Zakelijke gegevens

KvK: 27360063
BTW: NL001176128B46
Algemene voorwaarden
Privacy protocol

© Bloggers and Brands sinds 2015

Hello Brand Builder!

Momenteel nemen we geen nieuwe klanten aan voor uitvoerend werk.

Je kunt wel terecht bij Build my Business. Dat is onze business consulting en marketingadvies afdeling.

Ontdek hier alle consulting opties en boek gelijk een gratis Business Babbel.