Drie fouten die bedrijven maken tijdens het samenwerken met bloggers

Bedrijven krijgen eindelijk door dat het adverteren middels bloggers veel voor hun merk of product kan doen. Zo kan het SEO, traffic, leads, linkbuilding en branding opleveren. En natuurlijk het allerbelangrijkste: sales, omzet, nieuwe en uiteindelijk vaste klanten. Helaas maken bedrijven nog een aantal fouten als het gaat om samenwerken met bloggers. In dit artikel vind je 3 fouten die bedrijven maken, here we go!

1. Elke blogger aanspreken

Elke blogger aanspreken lijkt een goede techniek, want er zal er vast wel eentje zijn die voor jouw merk of bedrijf aan de slag wil. Echter kunnen dat ook de ‘verkeerde’ bloggers zijn waar je eigenlijk niets aan hebt. Tijdens ons werk bij Bloggers and Brands merken we dat bedrijven vaak teleurgesteld zijn over het resultaat van de bloggers waar ze mee hebben gewerkt.

Omdat ze eigenlijk niets van de blogwereld weten hebben ze bijvoorbeeld enkel op de look van een blog gelet. Of alleen op de persoonlijkheid van de blogger, die het personeel binnen het bedrijf zelf aanspreekt maar niet hun klanten. Veel bedrijven letten ook niet op de bezoekersaantallen van de bloggers die ze aanspreken. Een echt onderzoek doen naar het samenwerken met bloggers en de bloggers zelf doen ze niet, met alle gevolgen van dien.

samenwerken met bloggersPIN IT!

 

2. Veel eisen, weinig bieden

We horen het regelmatig van onze bloggers. Bedrijven willen voor een heel kleine investering veel resultaat. Dat betekent vaak het verzenden van een product naar de blogger, zodat deze er over zal schrijven. Echter komen dan ineens de eisen om de hoek kijken. Het bedrijf wil een bepaald aantal woorden, links, foto’s en social media aandacht in ruil voor het product. Vervolgens zet de blogger de rem er op, want de blogger wordt daar niet voor betaald.

Het resultaat is een ontevreden bedrijf en een boze blogger die snel een (kort) artikel over het product online zet om er vanaf te zijn. Dat komt de promotie van jouw merk of product niet ten goede. Tevens heb je als bedrijf verlies geleden want je bent een product kwijt en krijgt er niks voor terug. De blogger vertelt weer over zijn of haar nare ervaring met jouw bedrijf tegen andere bloggers en vanaf dat punt is het einde nabij.

3. Korte en lange termijn

Sommige bedrijven denken dat als ze een advertentie op een blog zetten, ze daar direct miljonair van worden. Ze verwachten op het moment van publiceren direct een dikke stijging in de omzet te zien. Vaak zien ze inderdaad diezelfde dag de traffic, leads en sales omhoogschieten. Maar diezelfde dag zijn ze nog geen miljonair en dat vinden ze dan heel vreemd.

Echter werkt het adverteren middels een blog niet alleen op korte termijn. Als (online) bedrijf wil je ook op langere termijn traffic, leads en sales ontvangen. Daar kun je dus een blog heel goed voor inzetten! Want blogs blijven altijd online staan, worden gevonden via Google en dus jouw bedrijf ook. Over een jaar kan je dus ook nog sales halen uit je advertenties op blogs. Be in it for the long run!

betaalde opdrachtenPIN IT!

 

Komen deze fouten je bekend voor en is het je nog niet gelukt om succesvol samen te werken met een blogger? Pak dan de telefoon op en maak een vrijblijvende afspraak met Bloggers and Brands. Want wij gaan graag met jou de uitdaging aan om wel succesvol te adverteren middels bloggers, let’s get those sales in! Tevens kunnen we je adviseren op het gebied van PR en social media, waar wacht je op?

Wij zijn elke werkdag te bereiken tussen 10.00 en 18.00 via 06 51 03 38 66 of via info@bloggersandbrands.nl

P.S. Tot 1 oktober 2015 krijg je bij elke campagne gratis een extra medium blog advertentie t.w.v. €350,-

Comments

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    Schrijf je in voor onze maandelijkse business tips!

    * indicates required




    Start met een een adviesgesprek. Yes, boek mijn afspraak!