[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_text]
Bloggen als online marketing tool, klinkt interessant! En naar onze mening is dat ook zo, want je kunt er heel wat potentiele klanten mee binnenhalen. Afgelopen woensdag hebben wij dat ook uitgelegd aan ruim 90 studenten van Hoge school van Amsterdam. Deze studenten studeren af op digital marketing en daarom hebben wij ze een aantal handige tips gegeven. Uiteraard willen wij er vijf met jou delen, are you ready?
Waarom bloggen?
Bloggen is ontstaan om kennis en ervaringen op een leuke manier te delen. Bloggen kun je overal doen en wanneer je maar wilt. Als bedrijf is het dus heel handig, want je kunt zelf beslissen welke informatie jij over jouw producten en/of services verspreidt. Daarnaast kun je die informatie middels een blog artikel publiceren, op het door jou gewenste tijdstip. Vervolgens kun je ook nog eens alle artikelen gratis promoten via social media. Dat betekend meer traffic en meer potentiële klanten.
Leidt de conversatie
Middels bloggen kun je dus zelf de conversatie over jouw bedrijf leiden. Tevens kun je dat op een leuke manier doen, want bloggen is naar onze mening ook entertainment. Stel dat je blog artikelen schrijft voor een webshop, dan kun je (potentiële) klanten op een leuke manier kennis laten maken met de nieuwste jeans en tops. Je kunt laten zien hoe de klant alle kledingstukken kan combineren en direct doorlinken naar de webshop. Wachten op een advertentie in een tijdschrift hoeft niet meer!
Vanuit de klantenservice bekeken
Vanuit je blog kun je als bedrijf ook klanten te woord staan. Zodra een klant een comment achterlaat, kun je snel en doeltreffend het gesprek aangaan en een oplossing bieden. Hierdoor ontwikkel je vertrouwen en naamsbekendheid onder de (potentiële) klanten. Daarnaast zijn je klanten tevreden omdat er echt naar hen wordt geluisterd. Tevens kun je direct inspelen op de feedback die je krijgt, saaie enquêtes zijn niet meer nodig.
De inhoud van de blog artikelen
Onze eerste tip is: Maak het leuk! Een blog voor je bedrijf moet entertainment, informatie en voordelen bieden. Bloggen als bedrijf is geen eenrichtingsverkeer. Als je middels je blog alleen maar vertelt wat je allemaal kunt, dan creëer je geen zin om te lezen. Geef je klanten eens een leuke kortingscode en betrek ze bij het schrijven van een artikel. Update regelmatig en zorg ervoor dat de artikelen niet saai en statisch zijn. De voorwaarde van een blog is dat deze leuk is om te lezen, met plezier bloggen is dus een pre!
Bloggen als online marketing tool
Wat wij je graag willen meegeven is dat bloggen behoort tot je online marketing strategie. De online marketing strategie is hopelijk onderdeel van het algehele marketing plan. Zorg er dus voor dat iedereen in het marketing team op de hoogte is van wat er op de blog gebeurt. Ook online en offline moeten van elkaar op de hoogte zijn. Voor bedrijven die bijvoorbeeld gebruik maken van het omnichannel concept, is dat heel belangrijk. Want als er op de blog een kortingscode wordt geplaatst en de verkopers in de winkels van niets weten, dan gaat er iets grandioos verkeerd!
En dat waren vijf tips waar je hopelijk echt iets mee kunt. Wij horen natuurlijk graag of jij er iets aan hebt, vergeet dus niet om een comment achter te laten met jouw bevindingen.
Uiteraard heb je veel werk aan het onderhouden van een blog voor een bedrijf. Wij helpen jou graag met bloggen via onze social media content service. Uiteraard kun je bij ons ook een gastcollege, workshop of presentatie boeken zoals de Hogeschool van Amsterdam. Bel ons dan via 06 30 38 13 80 of mail naar info@bloggersandbrands.nl
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]