Adverteren middels bloggers, ieder merk dat relevant wil blijven en graag wil groeien, is er mee bezig. Echter is het voor veel bedrijven nog onbekend terrein en weten ze vaak niet waar ze moeten beginnen. Want waarom is dat online adverteren middels bloggers nu zo interessant en wat levert het eigenlijk op? In dit artikel leggen wij het je graag uit. Het is namelijk vrij simpel en gemakkelijk te meten.
Waarom is het interessant?
Online adverteren middels bloggers is interessant omdat bloggers een zeer persoonlijke band hebben met hun lezers. De lezers nemen graag in overweging wat een blogger hen aanraadt. Omdat de blogger informatie op vrijblijvende wijze aanbiedt, voelt een lezer zich eigenlijk nooit gedwongen om iets met die informatie te doen. Echter doen ze dat vaak wel, omdat de bloggers die ze volgen aansluiten op hun eigen gedrag en wensen.
Zoveel mensen, zoveel wensen en daarom zijn er zoveel verschillende blogs en bloggers. Als lezer kun je namelijk kiezen uit honderden bloggers en je kiest altijd diegene uit die aansluit op je eigen persoonlijkheid, leven of mindset. Daarnaast kost een blog lezen niks, behalve een pc en internetverbinding die bijna iedereen in 2015 al heeft. Blogs zijn eigenlijk online magazines met sterke personal touches, die voor iedereen toegankelijk zijn.
Tevens blijven alle artikelen van een blogger, voor onbepaalde tijd online staan. Zo kun je een jaar later nog terugkijken naar hoe die ene blogger, de krultang die je graag wilt aanschaffen gebruikte in een video. Of wat vindt mijn favoriete blogger ook alweer van die ene dagcrème? Zij heeft namelijk dezelfde huidtype als ik. Begin je al een beetje te snappen waarom adverteren middels bloggers handig is?
Via een blogger krijg je geen nietszeggende reclame voor je neus. Wordt je niet gedwongen om te betalen om iets leuks te kunnen lezen. En blogs zijn altijd beschikbaar, waar je ook bent. Adverteer je dus bijvoorbeeld op een blog, voor die nieuwe fiets die je graag wilt verkopen, dan profiteer je van al deze pluspunten. Het kost je ook nog eens minder dan adverteren in een tijdschrift en het levert je veel meer op.
Wat levert het dan op?
Dat kunnen we via Bloggers and Brands allemaal heel precies voor je meten. Al onze bloggers bieden namelijk inzicht in hun statistieken middels Google analytics. Hierdoor kunnen we tijdens een campagne, o.a. precies uitzoeken hoe vaak een advertentie al is gelezen per blog. Naast impressies per advertentie, levert zo’n advertentie ook naamsbekendheid, actie en sales op.
Via Bloggers and Brands worden alle geschreven advertenties voorzien van SEO. Hierdoor is de advertentie in de vorm van een artikel, beter te vinden via Google. Zoekt een klant dus op uw nieuwe fietsenmerk, dan zien ze meteen de artikelen van de bloggers over uw nieuwe fiets. Die zijn natuurlijk veel leuker om te lezen, dan zo’n standaard verkooppraatje in een folder of een banner die je overal volgt.
De persoonlijke benadering van de blogger, is hetgeen wat zo’n advertentie sterk maakt. Door de goede band die een blogger heeft met zijn lezers, kan deze de lezer ook aansporen om iets voor uw merk te doen. Zo kan de blogger de lezer aansporen om eens in uw webshop voor fietsen te kijken. Of om uw Facebook pagina te liken en zo kans maken op een nieuwe fiets. Waarom niet meteen de lezer vragen om een fiets te testen in de winkel, en deze wellicht meteen aan te schaffen?
Adverteren middels bloggers is dus niet zomaar een klein verhaaltje online zetten. Middels Bloggers and Brands krijgt u het juiste advies over het inrichten van zo’n advertentie. We zorgen ervoor dat uw advertentie bij de juiste blogger en doelgroep terecht komt. Tevens wordt deze ook echt gelezen en is dat ook meetbaar. Dat kan een magazine of tijdschrift niet voor je doen. En wees eens eerlijk, lees jij zelf aandachtig de reclame in je favoriete magazine?
Goed investeren
Wij raden je dus aan om je advertentiebudget weer eens te bekijken. Maak een deel vrij voor online adverteren, waar je op lange termijn meer aan hebt. Want een tijdschrift beland onder het bed of in de prullenbak. Een blog kun je altijd vinden via Google en de advertentie over jouw merk blijft bestaan. Klinkt goed, vind je ook niet?
Maak daarom een vrijblijvende afspraak met Bloggers and Brands, dan bespreken wij met jou alle voordelen voor jouw merk. We ondersteunen je ook graag met online PR en social media. Stuur ons een mailtje via info@bloggersandbrands.nl of bel met een van onze accountmanagers, zie ons contact formulier op de site.