Project Description

Linkedin is een zakelijk netwerk ofwel sociaal netwerk voor vakmensen. De afgelopen jaren is het netwerk flink gegroeid en heb zij meer dan 450 miljoen geregistreerde gebruikers. Nederlandse gebruikers zijn een van de meest actieve groepen en behalen middels Linkedin veel successen. Een goed idee om die successen te delen en met name hoe deze goede resultaten behaald kunnen worden.

Doel

Linkedin wilde graag bloggers informeren over het inzetten van Linkedin. Hun PR bureau genaamd Coopr vroeg ons om hen daarbij te helpen. In samenwerking met Anoek Eckhardt, de dame achter de PR voor Linkedin Benelux, creƫerden wij een presentatie voor een tiental Nederlandse bloggers. Bloggers and Brands is namelijk steeds vaker via Linkedin op zoek naar geschikte influencers. Linkedin vroeg ons om onze tips en tricks te delen, zodat ook bloggers beter zichtbaar worden voor zakelijke relaties en mediabureaus zoals wij.

Hoe doen wij dat?

Onze insteek als mediabureau is bloggers neer zetten als professionals. Er zijn daarom een aantal punten waar wij goed op letten tijdens het scouten op Linkedin. Deze punten hebben wij systematisch weergegeven tijdens onze presentatie. Met voorbeelden uit de praktijk lieten wij zien wat wel en niet werkt. Tevens hebben wij praktische tips en tips gedeeld, zodat de bloggers thuis meteen aan de slag konden met het verbeteren van hun profiel.

Wat levert het op?

Free publicity middels artikelen die de aanwezige bloggers schreven over de workshop. Het leverde online een interessante discussie op onder de lezers van de bloggers, die zelf nog niet zo bekend waren met Linkedin. Tevens werden de adviezen van Anouk Eckhardt en Bloggers and Brands door de bloggers gedeeld, waardoor Linkedin duidelijker werd voor oude en nieuwe gebruikers.

Review:

Door Anoek Eckhardt:

Heel veel dank voor de enorm interessante sessie met heel veel concrete tips!