Project Description

Ockyz maakt fantastische antislip zwemsokken genaamd Sweakers. De Sweakers zijn bedacht door Jermaine Moerli die tijdens een familievakantie, de behoefte aan meer grip op gladde zwembadvloeren opmerkte. Hij zag kinderen regelmatig uitglijden en dat is natuurlijk erg gevaarlijk. De Sweakers verzorgen meer grip op de gladde vloeren en helpen ouders bij veilig stellen van hun kinderen.

Doel

Sweakers bekend maken middels public relations. Voor Ockyz is het heel belangrijk om ouders te vertellen over hun fantastische product. Naamsbekendheid en storytelling middels public relations is voor Ockyz het juiste middel. Tevens wil Ockyz graag de zakelijk op de hoogte stellen van hun succesvolle crowdfunding campagnes.

Hoe doen wij dat?

Voor Ockyz hebben wij onze PR boost ingezet. Binnen twee maanden verzenden wij twee persberichten en stellen wij zo relevante persrelaties op de hoogte. Tevens stellen wij barterdeals op met bloggers en spreken wij (online) magazines voor leuke winacties. Het doel van de PR boost is om in korte tijd snel de naamsbekendheid van een merk op te bouwen. Onze PR boost is een fantastische start voor het relatief nieuwe merk Ockyz.

Wat levert het op?

Free publicity, barterdeals, media-aandacht, naamsbekendheid en nieuwe persrelaties. Het makkelijker aanspreken van potentiële klanten via bloggers. Op dezelfde dag dat wij de persberichten voor Ockyz verzonden, hebben wij hun investering in ons PR bureau al terugverdiend met meer dan €3500,- aan media/pr waarde. De week daarop zaten wij al over de €27.000,- heen. De PR boost voor Ockyz loopt tot juni 2016. Wij zijn dan nog in afwachting van de nieuwe resultaten.

Review:

Editors

  • Ockyz startup nieuws door Nederlands medianieuws – PR-waarde €350,-
  • Ockyz startup nieuws door Communicatie nieuws – PR-waarde €150,-
  • Artikel over de Sweakers door Lodiblogt.nl – PR-waarde €71,-
  • Artikel over de crowdfunding campagne op Socialmedia.nl – PR-waarde €155,-
  • Een vermelding in de nieuwsupdate door Sprout.nl – PR-waarde €25.550,-
  • Winactie in samenwerking met VacanceSelect op Facebook – PR-waarde €2.223
  • Winactie in samenwerking met KEK mama – PR waarde €178,-

Totale pr-waarde van de campagne €194.60,- met een bereik van 16.421.872 mensen in mei t/m juli.

Video van KEK mama