Project Description

Resultaten

De campagne voor Bootiez is op 1 augustus 2017 gestart. Tijdens de launch week en het persevent op 22 september hebben wij crossmediaal een bereik van 41.900 views/mensen bereikt.

Crossmediaal bereik: Campagne loopt nog.

Pr-waarde algemeen: Campagne loopt nog.

Pr-waarde publicaties: Campagne loopt nog.

Het merk

Bootiez zijn bedacht en ontwikkeld door Dana Franssen. Het is haar wens om vrouwen overal ter wereld te helpen bij het gemakkelijk transformeren van hun outfits, op een duurzame manier. Sinds 22 september 2017 kunnen vrouwen dankzij Bootiez in een handomdraai hun laarzen, schoenen en pumps van een andere look and feel voorzien. Dankzij de Bootiez hoef je niet steeds nieuw schoeisel te kopen om een geschikt outfit te creëren. Je creëert simpelweg zelf een nieuwe look en haalt meer uit je huidige garderobe.

Doel

Omdat het een nieuw merk betreft is het belangrijk om Bootiez meteen goed op de kaart te zetten. Middels public relations zullen wij een netwerk opbouwen met relevante persrelaties. De producten vallen in het midden/hoogsegment en sporen duurzame mode aan. Social proof, goede relaties en publicaties zijn voor elk nieuw merk belangrijk. Daarom zijn dit ook de drie grootste doelen voor Bootiez. Daarnaast werken wij aan social media content voor Facebook en Instagram. Op deze wijze creëren wij een community op voor het merk.

Hoe doen wij dat?

We lanceren het merk met een persevent. Door een persevent kunnen we relevante persrelaties op een leuke manier bekend maken met het merk. Na het persevent pakken we de pr op middels een langetermijnstrategie en combineren wij dat met social media content. Beide marketing tools versterken elkaar waardoor we snel en effectief een groot crossmediaal bereik kunnen creëren. Dit bereik kan het sales team van Bootiez weer inzetten voor de verkoop.

Wat levert het op?

Een persevent waarmee wij snel een hype en crossmediaal bereik kunnen creëren. De pr-strategie zorgt ervoor dat we Bootiez voor de langere termijn relevant houden. Middels social media content ontwikkelen wij een trouwe en geïnteresseerde community rondom Bootiez. Deze twee marketing tools dragen bij aan de verkoop, social proof en social media presence van het merk.

Review

Publicaties

Editors

  1. Artikel op Thegirlnextdoor.nl over het persevent – pr-waarde €1768,-
  2. Event verslag op Thecurvychapter.com door Saskua – pr-waarde €775,-
  3. Lookbook outfit door Saskia – pr-waarde €31,-
  4. Event verslag op Retrosonja.nl – pr-waarde €775,-