De Victoria Secret fashion show komt er weer aan. Op 8 december 2015 barst het feest weer los. Wat ons betreft is Victoria Secret een echte pro als het gaat om persevents. Wij zien persevents als dé kans voor merken om zichzelf goed op de kaart te zetten. Echter kom je anno 2015 niet meer weg met een schaaltje koekjes, een bekertje Cola en een praatje. Doe het eens anders, organiseer een goed persevent zoals Victoria Secret aan de hand van onze tips.

Het beste voorbeeld

De Victoria Secret fashion show is het beste voorbeeld wat wij je kunnen geven, als het gaat om een goed georganiseerd persevent. Victoria Secret startte met de modeshow in het jaar 1995, om hun lingerie te promoten voor Valentijnsdag. Vervolgens verzorgde Victoria Secret elk jaar een modeshow en was de show ruim vijf jaar later (2001) voor het eerst op tv te zien. Ondertussen is het dé show geworden waar je echt bij moet zijn.

Modellen huilen als ze horen dat zij mogen meelopen in de show. Mannen doen alles om een kaartje te bemachtigen. En vrouwen doen er alles aan om op een Victoria Secret model te lijken, inclusief het kopen van de lingerie die Victoria Secret verkoopt. Miljoenen mensen bekijken de show op tv en nog meer mensen kijken de show terug op het internet. Want helaas is het bijwonen van de show alleen weggelegd voor invloedrijke personen.

Als je dit voor elkaar kunt krijgen als merk, dan heb je het goed voor elkaar. Met een beetje doorzettingsvermogen en een goede planning, kun je dezelfde doelen behalen als Victoria Secret:

  1. Naamsbekendheid
  2. Hype en een buzz rondom jouw merk en producten
  3. Exclusiviteit; iets wat speciaal is wil iedereen hebben
  4. Meer traffic en een hogere conversie
  5. Meer klanten die veranderen in echte fans

een goed persevent

Plannen als een pro

Een goede planning is heel belangrijk. Victoria Secret koppelde hun persevent aan de bekende feestdag Valentijnsdag en hield dat jaren achter elkaar vol. Zodra Valentijnsdag de hoek om kwam zetten, gingen fans van Victoria Secret al op zoek naar nieuws over de show. Alleen invloedrijke personen zoals celebs, artiesten, presentatoren etc. ontvangen van Victoria Secret een uitnodiging. Het team achter de modeshow zoekt deze mensen hoogstpersoonlijk uit. Niemand zit ‘toevallig’ front row bij de show.

Entertain me

Tijdens de Victoria Secret show kijk je echt je ogen uit. Het niveau van het entertainment ligt heel hoog en bij het verlaten van de show ben je ongetwijfeld hyperactief en enthousiast over het merk. Als je een persevent organiseert is het dus belangrijk om te denken aan entertainment. Wij zijn van mening dat er jaren later nog steeds gesproken moet worden over jouw persevent. Een paar flesjes van de nieuwste geur neerzetten op een tafeltje, is dus onvoldoende om dat te bereiken.

Denk aan je branding strategie

Een goed persevent behoort als het goed is tot jouw branding strategie. Die strategie is natuurlijk gemaakt voor de langere termijn. Net als Victoria Secret zal je elk jaar weer terug moeten komen met een nieuwe versie van jouw persevent. Invloedrijke personen, (potentiële) klanten en de concurrent moeten gaan uitkijken naar jouw event. Naarmate de aandacht rondom het event stijgt, hoe meer mensen gaan praten over jouw merk.

Go hard or go home

Onze grootste tip is om het organiseren van een persevent niet te onderschatten. Begin bijvoorbeeld op tijd met het bedenken wanneer het event moet plaatsvinden. Schakel hulp in voor de taken waar je zelf niet goed in bent. En zorg er ook voor dat je na het event een team klaar hebt staan, om alles in goede banen te leiden. Het persevent is namelijk jouw visitekaartje als merk en dat moet er van alle kanten goed uitzien.

Heb jij iets aan deze tips gehad en ken jij iemand die deze tips ook goed kan gebruiken? Help dan een handje en stuur deze tips door, daar zijn ze vast heel blij mee!