Basis Instagram strategie voor merken

In 2017 kun je als beauty, fashion of lifestyle merk niet meer zonder Instagram. Bij Bloggers and Brands verzorgen wij daarom niet alleen Instagram content, maar ook strategieën en planningen. Veel merken komen bij ons terecht omdat het toch best lastig is om de juiste strategie en planning op te zetten. In dit artikel vind je daarom een video voor een basis Instagram strategie voor merken.

basis instagram strategie

De basis Instagram strategie is belangrijk voor elk merk. Zonder een strategie kun je namelijk nergens naartoe werken. Je kunt zonder strategie geen doelen of KPI’s opstellen. In de onderstaande video stellen wij jou vijf vragen waardoor je erachter kunt komen wat je wilt bereiken op Instagram. Je komt er ook achter wie jouw doelgroep is, wat jouw boodschap op Instagram moet zijn en wanneer je deze moet verspreiden.

Zo kun je gericht posten op Instagram en op de juiste manier jouw doelgroep aanspreken. Je kunt na het kijken van de video zelf aan de slag met Instagram. Je kunt ook je bevindingen delen met het bureau of teamlid dat de Instagram strategie voor jouw merk uitvoert. Dankzij de video heb je in ieder geval de juiste Instagram basis te pakken voor 2017. Pak je laptop erbij of pen en papier zodat je meteen de volgende vragen kunt beantwoorden:

1. Wat wil je bereiken op Instagram?
2. Wie is jouw doelgroep?
3. Wat is de boodschap van jouw merk?
4. Wanneer is jouw doelgroep online?
5. Wat is de juiste content en Instagram feed?

Middels deze vragen kun je een basis Instagram strategie opstellen, zodat je na het kijken van de video meteen aan de slag kunt. Kom je er toch niet helemaal uit of heb je er geen tijd voor? Dan kun je bij Bloggers and Brands terecht voor jouw Instagram account. Wij pakken voor jouw merk de strategie en planning op, zodat jij je kunt concentreren op wat jij hebt beste doet binnen jouw bedrijf.

Je kunt ons bereiken via info@bloggersandbrands.nl of 06 30 38 13 80 voor een afspraak. Dan kijken wij samen met jou wat het beste werkt voor jouw merk in 2017.

Leave A Comment